PolishUp, czyli wyjątkowo polska wystawa
PolishUp, czyli wyjątkowo polska wystawa
Stalowe krzesło siatkowe zaprojektowane w latach 60-tych przez Henryka Sztabę, marmurowy stolik wykonany z biżuteryjną precyzją z dwóch rodzajów marmuru czy panele akustyczne – połączenie nowoczesnego designu z najnowszą technologią, produkt doceniony prestiżową nagrodą Red Dot. To tylko jedne z wielu produktów, które można zobaczyć na wystawie PolishUp podczas Łódź Design Festival. Ekspozycja stanowi część projektu BiznesUp! design made in Poland, a także kontynuację projektów wystawienniczych kuratorów, Agnieszki Jacobson-Cieleckiej i Pawła Grobelnego. W tle dominuje biel i czerwień – Idea? Pokazać najlepszy polski design w jednym miejscu.
PolishUp jest integralną częścią BiznesUp! design made in Poland, projektu którego celem jest promocja rodzimego wzornictwa w kraju i za granicą. Jednocześnie, ekspozycja stanowi naturalną kontynuację wcześniejszych projektów wystawienniczych, realizowanych przez Agnieszkę Jacobson-Cielecką i Pawła Grobelnego. Należą do nich: Unpolished, PolishedUp, a także Moderna. Przemysł+Rzemiosło, ekspozycje, które przez ostatnie 10 lat dokumentowały przemiany w polskim projektowaniu. PolishUp opowiada mniej o twórcach, a znacznie bardziej o producentach i rynku.
- Wystawę możemy interpretować na trzech poziomach. Na podstawowym, wizualnym, prezentuje atrakcyjne przedmioty, których warto poszukać w sklepach. Drugi, głębszy poziom, to informacja. Często nie mamy pojęcia, że rzeczy, które lubimy, zaprojektowali lokalni projektanci, wyprodukowała firma z sąsiedniej dzielnicy. Wreszcie, na trzecim poziomie Wystawa ujawnia nici połączeń: między rzemieślnikiem a przemysłem, między projektantem a producentem, między produktem a tym, jak może być komunikowany – mówi Agnieszka Jacobson-Cielecka.
Na wystawie, którą można oglądać do 27 maja, podczas trwania Łódź Design Festival, prezentuje się 40 polskich firm: DYWILAN D-sign, Gra-Fika, KEENO, LUMIO, Spinners, Aqua Posters by Studio Warto, Tartaruga, Projekt68, Un’common, Many Mornings, 366 Concept, BOOGIE, HELLO PETS, dziane, FAMEG, Wood&Paper, Goldie&Oldie, Two or three things, VOLA. art of deco, JEDWAB AUTORSKI, DOKI, AQForm, august design studio, HOP DESIGN, Ćmielów Design Studio, ZACZYN, EHØ Muteboards, IMOdesign, METR64, LAGA, Mleko Living, NOTI, tre product, Trufle Mozaiki, Majolika Nieborów, VZÓR, Lumeline, Well®Done Dobre Rzeczy, JULIA, TABANDA.
- To co wyróżnia wystawę PolishUp, to jej różnorodność. Wśród 40 produktów polskich firm, znajdziemy przedmioty codziennego użytku, produkowane zarówno przez duże marki współpracujące z polskimi projektantami (FAMEG, NOTI), jak również mniejsze firmy, dla których wzornictwo jest ważnym elementem rozwoju (Many Mornings, tre product), czy w końcu kilkuosobowe i jednoosobowe studia (august design studio, Tartaruga), które prowadzą kameralną działalność na pograniczu designu i rękodzieła – dodaje Paweł Grobelny.
Każda z firm będzie miała również okazję zaprezentować się podczas forum BiznesUp!, które odbędzie się 24 i 25 maja w Łodzi na terenie Art_Inkubatora przy ul. Tymienieckiego 3. Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Link do animacji: https://www.youtube.com/watch?v=oyvk-DMawZs&list=PLsZHBs_sw3R7eNYvw8_kiFTvUYdy9FWdr&index=4&t=0s