Łódź Fashion Industry Days w Sukcesji
Łódź Fashion Industry Days w Sukcesji
Przemysł włókienniczy. To jemu Łódź zawdzięcza swój niespotykany na skalę europejską rozwój. Chociaż przemiana ustrojowa doprowadziła do upadku tego sektora przemysłu, wiele lokalnych marek nawiązuje do korzeni „włókienniczej Łodzi”. W dniach od 27 do 29 października w Centrum Handlowo-Rozrywkowym Sukcesja odbędzie się Łódź Fashion Industry Days, wydarzenie, które swoją formułą nie tylko promuje młodych projektantów, którzy otrzymają szansę na swój pierwszy pokaz, ale przede wszystkim koncentruje się na monetyzacji designu.
Fashion Industry Days to wydarzenie składające się z trzech kluczowych elementów: „Runway”, czyli pokazy kolekcji znanych, ale również młodych projektantów, „Atelier” – strefa wystawienniczo-handlowa, w której można będzie nabyć autorskie projekty ubrań i dodatków oraz wydarzenia towarzyszące, na które składać się będzie cykl spotkań z projektantami, warsztaty i szkolenia.
Fashion Industry Days skierowane jest zarówno dla osób działających aktywnie w branży mody, jak i dla tych, którzy modą wyłącznie się interesują. Podczas wydarzenia oprócz wielu premierowych pokazów kolekcji uznanych projektantów odbędą się warsztaty i szkolenia z ekspertami, m.in. marka Linexim, podczas których poruszane będą tak ważne tematy jak kontraktacje, aspekty techniczne oraz promocyjne marek odzieżowych.
Udział w wydarzeniu zapowiedzieli znani i cenieni polscy projektanci i marki modowe, m.in. Dom Mody Skórska słynący z przywiązywania ogromnej wagi do jakości i detali, duet MMC, który tworzą absolwenci Katedry Ubioru ASP w Łodzi stawiający na prostotę i puryzm form. Swoją obecność potwierdziła skupiająca się na geometrii i wygodzie Aleksandra Kmiecik, jak również tworzący ultrakobiece kreacje Michał Starost oraz koncentrujący się na harmonii Patryk Wojciechowski.
Organizatorem wydarzenia jest Axis Consulting Sp. z o.o. Patronat honorowy nad Fashion Industry Days objęła Prezydent Łodzi Pani Hanna Zdanowska oraz Marszałek Województwa Łódzkiego Pan Witold Stępień.
Międzynarodowy Dzień Kawy w Sukcesji
Rocznie na świecie wypijane jest około 400 mld filiżanek tego napoju. Statystyczny Polak każdego roku wypija napar z ok. 3 kg ziaren, podczas gdy w Finlandii na jedną osobę przypada aż 13 kg. Kawa. Wiele osób nie wyobraża sobie bez niej poranka. 29 września obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Kawy. Z myślą o miłośnikach tego energetycznego naparu, Centrum Handlowo-Rozrywkowe Sukcesja wraz z marką Starbucks organizuje obchody tego szczególnego dla kawoszy dnia. Oczywiście, w programie nie zabraknie degustacji.
W domach pijemy najczęściej kawę rozpuszczalną lub mieloną, zaś w kawiarni chętniej wybieramy caffè latte. Kawiarnia Starbucks słynie z ciekawych smaków serwowanych napojów, m.in.: Pumpkin Spice Latte czy Orange Honeycomb Crunch Frappucino. Choć marka ma zaledwie 40 lat, jest już jedną z najbardziej kultowych kawiarni na świecie, a zdjęcia kawy przez nią serwowana podbiły media społecznościowe. 29 września, w szczególny dla kawoszy dzień, jedyna w Łodzi kawiarnia Starbucks przygotowała szereg atrakcji połączonych z prelekcjami na temat wywaru z ziaren kawowca.
Międzynarodowy Dzień Kawy w Sukcesji rozpocznie się o godzinie 15:00 prezentacją poświęconą historii kawy, jej gatunków, a także całej drogi, jaką przemierza od zasadzenia ziarna, przez proces palenia, aż do parzenia aromatycznego naparu, który trafia do filiżanki. Goście dowiedzą się, gdzie rośnie kawa, jak jest uprawiana, jak się ją obrabia, a także czemu profil palenia wpływa na smak kawy. Podczas kolejnych wykładów, z których każdy będzie trwał około 15 minut, uczestnicy będą mieli okazję poznać metody parzenia kawy, dowiedzą się także, jak przygotować doskonałą kawę w domu. Doświadczeni bariści zdradzą, dlaczego proporcje i grubość zmielenia ziaren są tak ważne. Jak woda wpływa na smak kawy? Jak przechowywać kawę w domu, oraz czemu świeżość powinna być dla nas najważniejsza? Podczas ostatniego wykładu, który rozpocznie się o godzinie 17:15 uczestnicy poznają metody etycznego pozyskiwania kawy przez markę. Podczas półgodzinnych przerw przewidziane są Coffee Tastingi, konkursy z nagrodami oraz degustacja energetycznego napoju.
Wydarzenie odbędzie się w kawiarni Starbucks, na poziomie 0 w Sukcesji. Udział w nim jest bezpłatny.
Torby jak bumerangi w Sukcesji
„Nie ma śmieci - są surowce!” – to hasło przyświecające tegorocznej akcji Sprzątania Świata. Ta międzynarodowa kampania odbywa się nieprzerwanie od 1994 roku, w każdy trzeci weekend września. Dla Centrum Handlowo-Rozrywkowego Sukcesja data ta stała się początkiem kolejnego proekologicznego działania – wprowadzenia tzw. „Boomerang Bags”. Wszystko po to, by inspirować do dbania o środowisko każdego dnia, nawet podczas zakupów.
Jak wynika z badania Stena Recycling, ponad połowa Polaków minimalizuje liczbę odpadów używając produkty wielokrotnego użytku (54%) lub unikając korzystania z jednorazowych reklamówek w trakcie zakupów (52%). Centrum Handlowo-Ro zrywkowe Sukcesja postanowiło wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów, a także dodatkowo zachęcić do zachowania proekologicznej postawy, wprowadzając „Boomberang Bags”, czyli „Torby Bumerangi”.
Stop plastikowym torebkom
Czym właściwie są „Torby Bumerangi”? To inicjatywa powołana do życia w 2013 roku w Australii przez Tanię Potts i Jordyn de Boer. Uczestnicy projektu starają się zredukować zużycie plastikowych toreb poprzez tworzenie dla nich alternatywy - toreb wielokrotnego użytku. Założenie jest proste. W dedykowanym miejscu stawiany jest kosz bądź pudło z napisem „Weź, jeśli potrzebujesz. Przynieś, jeśli masz za dużo”, które wypełnione jest torbami wielorazowymi, które są alternatywą dla foliowych reklamówek. „Torby Bumerangi” to torby, którymi uczestnicy projektu wymieniają się w sklepach: dając komuś, kto zapomniał zabrać swoją, jak również biorąc, gdy zapomną własnej.
Uczestnicząc w programie, w myśl zasady „myśl globalnie – działaj lokalnie”, nie tylko ogranicza się produkcję jednorazowych opakowań, jednocześnie wspierając zrównoważony rozwój, ale przede wszystkim kształtuje się proekologiczne postawy.
Z „Torb Bumerangów” można skorzystać w Sukcesji już od połowy września. Dedykowane kosze znaleźć można w czterech miejscach na terenie Centrum: przed dwoma głównymi wejściami od strony fontanny oraz przy sklepach Rossmann oraz Piotr i Paweł. CH-R Sukcesja jest największym z sześciu obiektów handlowych, które dołączyły do tej ogólnoświatowej akcji.
Centrum Handlowo-Rozrywkowe Sukcesja powstało w pobliżu ścisłego centrum Łodzi. W jego sąsiedztwie znajdują się m.in.: Międzynarodowe Targi Łódzkie, kampus Politechniki Łódzkiej oraz dwa budowane osiedla mieszkaniowe. Obiekt oferuje ponad 128 tys. mkw. powierzchni użytkowej i około 45 tys. mkw. powierzchni najmu, na której znajduje się ok. 160 lokali: sklepów znanych polskich i zagranicznych marek, punktów usługowych, kawiarni, restauracji w strefie food court oraz część rozrywkowa m.in. z najnowocześniejszym w Łodzi 9-salowym kinem sieci Helios. Inwestorem obiektu jest Fabryka Biznesu. Sp. z o.o., z siedzibą w Łodzi. Autorem projektu architektonicznego Sukcesji jest wrocławska pracownia Group-Arch. Za zarządzanie obiektem i wynajem powierzchni odpowiedzialna jest firma Mayland Real Estate sp. z.o.o. Inwestycja została wpisana przez Urząd Marszałkowski w Łodzi na listę projektów kluczowych dla regionu.