Cykl IAB HowTo w nowym roku otworzy styczniowa konferencja: AI in action. Zastosowanie sztucznej inteligencji w marketingu
Cykl IAB HowTo w nowym roku otworzy styczniowa konferencja: AI in action. Zastosowanie sztucznej inteligencji w marketingu
Digital marketing zdążył już polubić się z AI na dobre – personalizacja, automatyzacja, chatboty, to tylko część narzędzi rewolucjonizujących sposoby prowadzenia kampanii. Sztuczna inteligencja nie przestaje jednak rzucać marketerom wyzwań i budzić wątpliwości, szczególnie w czasie nowych regulacji związanych z postępującą ekspansją AI. Konferencja IAB HowTo „AI in action” odbędzie się 30 stycznia 2025 r. w Warszawie i dotyczyć będzie praktycznych zastosowań sztucznej inteligencji w marketingu, bazując na synergii nowej wiedzy z codziennym doświadczeniem praktyków branży i przyglądaniu się skutecznym case studies.
Oprócz kilkunastu praktycznych prelekcji organizatorzy stworzą dla uczestników miejsce spotkań z ekspertami z Grupy Roboczej AI IAB Polska. Tak zwane stoliki tematyczne (round tables) będą okazją do dyskusji i wymiany wiedzy na temat rozwiązań AI w marketingu.
Ta nowa forma interakcji ma na celu dostarczenie uczestnikom jeszcze lepszej okazji do zrozumienia prezentowanych zagadnień i możliwości do zadawania pytań na temat konkretnych rozwiązań.
– Nasza wiedza teoretyczna na temat AI poszerza się z każdym miesiącem, ale to spotkanie z praktykami jest zawsze dla marketerów szczególnie wartościowym doświadczeniem. Styczniowa konferencja, którą współtworzę wspólnie z Grupą Roboczą AI IAB Polska, będzie okazją do poznania konkretnych narzędzi użytecznych w codziennej pracy, ale także, co szczególnie interesujące, do wymiany doświadczeń na temat ich realnej skuteczności. Co faktycznie działa, a co nie przynosi oczekiwanych rezultatów? Między innymi o tym porozmawiamy na konferencji „AI in action. Zastosowanie sztucznej inteligencji w marketingu” – mówi Anna Gumkowska, Szefowa Grupy Roboczej AI IAB Polska i przewodnicząca Rady Programowej IAB HowTo: AI in Action.
AI w służbie marketerów, czyli z jakich narzędzi warto korzystać
Możliwości sztucznej inteligencji w działaniach marketingowych są tak rozległe, że dziś trudno wyobrazić sobie tworzenie kampanii reklamowej bez jej wsparcia. Podczas prezentacji eksperci omówią specyfikę narzędzi bazujących na AIi oraz poszukają odpowiedzi na pytania: jak odpowiednio je wdrażać i czy rzeczywiście warto to robić. W trakcie swojego wystąpienia dr Jan Zając z Sotrender i Maciej Leonard Żybula z Bees & Honey porównają skuteczność doświadczonego media plannera ustawiającego ręcznie kampanie z rekomendacjami Advantage+ oraz optymalizacji Sotrendera. Z kolei Katarzyna Kabiesz z Teads opowie, jak wykorzystać AI do przetestowania reklam dzięki narzędziu Neurons Predict, które pozwala na głębszą analizę i dostosowanie treści reklamowych jeszcze przed startem kampanii.
Atrybucja AI-Driven? Jak robić to dobrze? Mateusz Decyk przybliży praktyczne sposoby wykorzystania systemów AI do rozwiązywania współczesnych problemów z atrybucją.
Jak sprostać stale rosnącym oczekiwaniom odbiorców wobec influencerów? Z pomocą przychodzą nowoczesne technologie, ale uwaga – nie są to ani cyfrowi influencerzy, ani platformy do obsługi kampanii z twórcami. O tym, jak dziś tworzyć skuteczne, autentyczne i mierzalne kampanie influencerskie z AI opowie Marta Ślendak z agencji DDOB.
Z kolei Aleksander Chim z Salestube zaprezentuje korzyści z wdrożenia AI na poszczególnych etapach realizacji kampanii. Prelegent podpowie też, jakie kompetencje związane z AI w reklamie będą najbardziej pożądane na rynku.
Nie zabraknie również tematu skalowania biznesu dzięki technologii. O synergicznym działaniu SEO i SXO (Search Experience Optimization) będą mówili Mateusz Rzetecki z K2 Precise i Nikodem Sarna z Altavia Kamikaze +K2.
AI kontra rzeczywistość
Ekspansja AI i związane z nią regulacje nakładają na reklamodawców nowe obowiązki z zakresu transparentności i ochrony przed deepfake’iem. W prezentacji opartej na treściach generowanych przez AI przedstawiciele kancelarii prawnej Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy - Dominik Gabor oraz Piotr Grzybowski odpowiedzą na nurtujące branżę pytania i przybliżą nowe wymogi prawne związane z wdrożoną w tym roku ustawą AI Act.
Antoni Andruszkiewicz i Dorota Bigo z Google Polska pokażą wyniki badań wpływu AI na gospodarkę i rynek pracy w Polsce. Przybliżą też możliwości zastosowania generatywnej sztucznej inteligencji do rozwijania produktywności.
Kto nigdy nie wysyłał DM-ów do Adama Mickiewicza, może nie zdawać sobie sprawy z możliwości zastosowania AI w edukacji – nic straconego, Paweł Szczyrek z Ideo Force opowie o tym na przykładach konkretnych lekcji.
O odpowiedzialnym wdrażaniu AI w dużej organizacji opowie Julia Waincetel z Publicis Groupe, omawiając krok po kroku wewnętrzne praktyki, dokumenty i warunki korzystania z AI z odniesieniem do teorii zarządzania zmianą.
To tylko część tematów, które poruszone zostaną podczas konferencji IAB HowTo “AI in action. Zastosowanie sztucznej inteligencji w marketingu” już 30 stycznia w Warszawie.
Nad doborem prezentacji i poziomem merytorycznym całej konferencji czuwa Rada Programowa w składzie Anna Gumkowska, Szefowa Grupy Roboczej AI IAB Polska i przewodnicząca Rady Programowej IAB HowTo: AI in Action, Kamila Kierzek-Mechło, Dyrektor Zarządzający BUZZcenter oraz Jakub Szczygieł, ekspert AI i martech.
Szczegółowa agenda i zapisy na stronie https://howto.iab.org.pl/konferencje/iab-howto-ai-in-action-2025/
Spotkanie objęte jest akredytacją DIMAQ. Posiadaczom certyfikatu DIMAQ przysługuje 20 punktów za udział w tym wydarzeniu.
IAB istnieje na polskim rynku interaktywnym, technologicznym i reklamowym od 1999 roku. Od 2007 roku działa jako Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. Wśród około 230 członków Związku znajdują się m.in. największe portale internetowe, sieci reklamowe, domy mediowe, agencje interaktywne i reklamodawcy. IAB Polska jest czwartym pod względem wielkości IAB na świecie biorąc pod uwagę liczbę członków. W 2012 roku Związek otrzymał nagrodę MIXX Awards Europe dla najlepszego IAB w Europie.