Aż 55 nominacji do nagród IAB MIXX Awards 2024!
Aż 55 nominacji do nagród IAB MIXX Awards 2024!
Jak zwycięża się w digitalu? Spośród 155 zgłoszeń jury konkursu IAB MIXX Awards wyłoniło 43 kampanie, które otrzymały 55 nominacji do nagrody za działania reklamowe wykorzystujące środowisko cyfrowe w sposób najbardziej inspirujący, kreatywny i skuteczny. Najlepsze kampanie powalczą o złote, srebrne i brązowe statuetki w szesnastu kategoriach konkursowych. Zwycięzców poznamy już 26 listopada podczas uroczystej gali rozdania nagród w Warszawie.
– Mocną stroną tegorocznej edycji jest odpowiedzialne podejście marek coraz odważniej podejmujących trudne tematy, uważane dotychczas za niewygodne i w związku z tym słabo reprezentowane w komunikacji. Widzimy, że to się zmienia. Bardzo cieszy fakt, że wiele nominowanych kampanii odpowiada na realne problemy grup docelowych i opiera się na mocnych insightach. Z ciekawością obserwujemy też skuteczne zaangażowanie Zetek, uważanych za grupę będącą sporym wyzwaniem marketingowym, w różnych kanałach cyfrowych: od mediów społecznościowych po gaming. W tej edycji nie brakuje zatem pozytywnych zaskoczeń i niezwykle inspirujących projektów – komentuje przewodnicząca jury IAB MIXX Awards 2024 Adrianna Kubik, Business Director&Board Member w They.pl.
Od AI po Limited Budget – 16 kategorii konkursowych
Jury konkursu oceniało zarówno kreacje, jak i innowacyjność czy zaawansowanie technologiczne. Wśród szesnastu kategorii nie zabrakło ani wykorzystania AI w komunikacji z klientem, ani docenienia działań limited budget. W kreatywny sposób zastosowania social mediów, digital PR-u czy influencer marketingu, ale także opierania pomysłów o analizę danych i docenienia szeroko pojętych innowacji.
Wyjątkową kategorią, podkreślającą znaczenie społecznej odpowiedzialności branży, jest MIXX for Good Purpose, w której doceniane są kreacje zrealizowane w imieniu organizacji non-profit i agend rządowych oraz prowadzone przez biznes akcje CSR i edukacyjne.
Wśród wyróżnionych kampanii, kilka otrzymało nominację w aż trzech kategoriach. Projekt Saving the Voice of the Ghetto przygotowany dla Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, w którym przy pomocy AI ożywiono wspomnienia ocalałej z Holokaustu Stelli Fidelseid został nominowany w kategoriach: Artifical Intelligence, Consumer Experience oraz Digital Public Relations. Miasto ING w Roblox “Nie daj się wkręcić w sieci” czyli trzeci sezon gry edukacyjnej, której celem jest rozwijanie tematu bezpieczeństwa w internecie, nominowano w kategoriach Consumer Experience, Games & eSport oraz Online Marketing with Influencer. Kampania Przetargowe BINGO przygotowana dla Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, mająca na celu budowanie świadomości na temat uczciwych praktyk w przetargach również uzyskała trzy nominacje. Projekt został doceniony w kategoriach Content Marketing, Digital Public Relations oraz Limited Budget. Kampanie, które otrzymały po dwie nominacje to: Influencerzy (BA)ROKU, Donut Trzech Króli, Efektywna nauka z ProfiLingua oraz Rowerowa Planeta Skody.
Pełna lista nominowanych jest dostępna na stronie https://mixx-awards.pl/nominacje-2024/
Głos Jury
Kampanie oceniło Jury złożone z 67 ekspertów branży digital marketingu, pracujących w kilku grupach jurorskich. Uczestnicy wszystkich grup podkreślają, że tegoroczne obrady budzą emocje, bo wiele ze zgłoszonych projektów wyróżnia się odważniejszym niż w poprzednich latach podejściem, coraz głębszym zrozumieniem potrzeb odbiorców i innowacyjnością, co pociąga za sobą inspirujące, nieoczywiste pomysły, o których warto dyskutować.
– Obserwując tendencje widoczne w nominowanych w tym roku kampaniach nie sposób ukryć zadowolenia – fakt, że digital się rozwija, nie jest zaskoczeniem, ale to, że rozwija się w takim kierunku, daje satysfakcję. Mówimy dużo o odpowiedzialności branży, o jakości reklamy cyfrowej, o innowacjach, a tegoroczna edycja IAB MIXX Awards pokazuje, że te postulaty nie pozostają w fazie idei, że branża jest żywym organizmem reagującym na zmiany w świecie online i offline, że chcemy i umiemy wcielać w życie dobre założenia. To jest na pewno niekończące się wyzwanie, ale wygląda na to, że idziemy w dobrym kierunku, a kampanie, które nagrodzimy w tym roku, mogą być niezłym drogowskazem na przyszłość – komentuje Włodzimierz Schmidt, CEO IAB Polska.
Oprócz najlepszych kampanii digital, Jury i Kapituła konkursu, jak co roku wytypowała zwycięzców w kategoriach Reklamodawca Roku, Agencja Roku oraz Dom Mediowy Roku, a także laureatów nagród specjalnych: Człowiek Roku oraz Nagroda Specjalna IAB Polska za całokształt dokonań.
Zwieńczeniem IAB MIXX Awards 2024 będzie gala wręczenia nagród (26.11.), która z okazji jubileuszu 25-lecia IAB Polska odbędzie się w wyjątkowym miejscu – Muzeum Historii Polski w Warszawie. Bilety na galę i szczegóły dotyczące konkursu na stronie IAB MIXX Awards.
Sponsorzy kategorii: Hybrid.ai, Ideo Force, Media&Leads
Patroni instytucjonalni: Business Centre Club, Rada Reklamy
Współpraca prawna: Kancelaria Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy
Współpraca: Newspoint, DIMAQ, QUALID
IAB istnieje na polskim rynku interaktywnym, technologicznym i reklamowym od 1999 roku. Od 2007 roku działa jako Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. Wśród około 230 członków Związku znajdują się m.in. największe portale internetowe, sieci reklamowe, domy mediowe, agencje interaktywne i reklamodawcy. IAB Polska jest czwartym pod względem wielkości IAB na świecie biorąc pod uwagę liczbę członków. W 2012 roku Związek otrzymał nagrodę MIXX Awards Europe dla najlepszego IAB w Europie.