Historyczny wynik sprzedaży WhitePress. W 2023 roku firma uzyskała ponad 100 mln zł przychodu
Historyczny wynik sprzedaży WhitePress. W 2023 roku firma uzyskała ponad 100 mln zł przychodu
To był kolejny rok intensywnego rozwoju biznesowego WhitePress – międzynarodowej platformy wspierającej firmy w zakresie content marketingu, SEO i influencer marketingu. Polski MarTech odnotował wzrost sprzedaży na poziomie 39 proc. i po raz pierwszy w historii przekroczył próg 100 mln złotych. W 2023 roku firma kontynuowała działania w Polsce i na rynkach zagranicznych. Udział tych ostatnich w sprzedaży wyniósł aż 42 proc.
WhitePress dalej rośnie w siłę
WhitePress zakończył 2023 rok z ponad 111 mln przychodu, co w porównaniu do roku poprzedniego oznacza wzrost o 39 proc. Uwagę zwraca coraz większy udział rynków zagranicznych w kształtowaniu wielkości sprzedaży. W 2021 roku wynosił on niespełna 20%, rok później – około 30 proc, a w 2023 roku – ponad 40 proc. A to pokazuje, jak marka dynamicznie się rozwija.
– Nasze wyniki to efekt wielu czynników. Z jednej strony konsekwentnie realizujemy strategię międzynarodowej ekspansji, z drugiej zaś – stale rozwijamy nasze produkty, dostosowując je do zmieniających się, zwłaszcza w dobie AI, okoliczności. W ubiegłym roku powiększyliśmy międzynarodowy zespół o 36 osób, a grono copywriterów tworzących content premium zasiliło kolejne 350 osób. Nasza baza blogów i portali liczy już około 92 tys. stron internetowych, z czego ponad 30 tys. pojawiło się w ostatnich 12 miesiącach, m.in. dzięki rozszerzeniu działalności o kolejne kraje. Ciągle rośnie również liczba publikacji wygenerowanych za pośrednictwem WhitePress. W 2023 roku wyniosła ona niemal ćwierć miliona, co oznacza wzrost o 27 proc. względem roku poprzedniego – mówi Paweł Strykowski, CEO WhitePress.
Kontynuacja rozwoju na rynkach zagranicznych
W 2023 roku WhitePress rozpoczął działalność na 7 nowych rynkach zagranicznych, co oznacza, że firma jest obecna już w 36 krajach na świecie. Wartość sprzedaży poza Polską wyniosła w ostatnich 12 miesiącach ponad 47 mln zł i po raz kolejny z rzędu była dwukrotnie większa w porównaniu z poprzednim rokiem. Liczba międzynarodowych publikacji wygenerowanych za pośrednictwem WhitePress wyniosła ponad 80 tys. i była o 58 proc. wyższa niż w roku 2022.
Które kraje zagraniczne okazały się dla polskiego MarTechu najbardziej dochodowe? W pierwszej piątce znalazły się Rumunia, Wielka Brytania, Czechy, Słowacja i Węgry. Oznacza to, że spółka regularnie ugruntowuje swoją pozycję na rynkach, w których zaczęła działalność. Największą dynamikę wzrostu zanotowano z kolei w Finlandii, Stanach Zjednoczonych, Estonii, Brazylii i Turcji.
– Pięć lat temu rozpoczęliśmy działania wykraczające poza Europę Środkową, ponieważ naszym celem było osiągnięcie pozycji europejskiego lidera szeroko rozumianej branży content marketingowej i SEO. Dzisiajz neskrywaną radością mogę ogłosić, że WhitePress działa na wszystkich kontynentach. W 2023 roku pojawiliśmy się w Serbii, Bośni i Hercegowinie oraz Stanach Zjednoczonych. Krokiem milowym było z kolei dołączenie do naszej oferty portali z krajów położonych w regionie MENA, czyli na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej – komentuje Tomasz Domański, Head of International Growth, WhitePress.
Zmiany, które prowadzą do sukcesu
Na duży wzrost wartości sprzedaży wpłynął również ciągły rozwój funkcjonalności WhitePress i tworzenie nowych narzędzi dostosowanych do zmieniających się potrzeb rynkowych. Tylko w ubiegłym roku spółka wdrożyła integrację z Google Drive, opcję wyszukiwania portali po większej liczbie słów kluczowych oraz funkcję indeksowania artykułów. Premierę miały również najbardziej wyczekiwane przez użytkowników narzędzia: Backlink Manager i AI Media Planner.
– Backlink Manager to darmowe narzędzie, które ułatwia uporządkowanie działań linkbuildingowych. W jednym miejscu dostępne są wszystkie najważniejsze funkcje: od segmentowania linków z wielu źródeł, przez monitorowanie indeksacji w Google, aż po raporty kosztów pozyskania linków. AI Media Planner jest z kolei naszą największą dumą. Narzędzie stworzone przez WhitePress i Senuto pozwala klientom na automatyzację wielu zadań: dobierania i zamawiania publikacji, tworzenia wytycznych dla copywriterów czy dystrybucję contentu, która z pomocą AI Media Plannera odbywa się nawet 10 razy szybciej – tłumaczy Patrycja Górecka-Butora, Head of Marketing, WhitePress.
2023 rok w WhitePress upłynął również pod znakiem intensywnych działań edukacyjnych i badawczych. W ostatnim kwartale premierę miał międzynarodowy raport SEO & Content Marketing opracowany na podstawie badania przeprowadzonego wśród ekspertów z 22 krajów. Marka zorganizowała również kilka konferencji branżowych, takich jak: SEO & Content CAMP, SEO Vibes Budapest i SEO Vibes on Tour. Wzięło w nich udział ponad 1700 uczestników.
Co czeka WhitePress w 2024 roku?
Wśród wyzwań, przed którymi stoi marka, ale i cała branża jest przede wszystkim intensywny rozwój technologiczny, szczególnie w obszarze AI. Na tym polu WhitePress również będzie się rozwijał, udoskonalał platformę i pracował nad nowymi funkcjonalności. Nieodmiennie WhitePress skupi się również na dalszej edukacji branży w zakresie content marketingu i SEO czy influencer marketingu. W tym celu marka przygotowała w 2024 roku szereg webinarów, szkoleń, międzynarodowych raportów, a także branżowych konferencji na światową skalę.
- Za nami spektakularna konferencja w Dubaju, poświęcona roli sztucznej inteligencji w SEO. A już od marca ruszamy z kolejną edycją SEO Vibes on Tour - eventów w kilkunastu miastach europejskich, takich jak Göteborg, Ateny, Bukareszt oraz po raz pierwszy również w Ameryce Południowej - w São Paulo. W maju natomiast odbędzie się SEO Vibes Poland – największe w Polsce międzynarodowe wydarzenie dotyczące SEO i content marketingu. Wykłady i warsztaty poprowadzi 18 ekspertów z całego świata, m.in. Christopher Hofman Laursen, Kamila Cichocka, Koray Tuğberk Gübür, Charles Floate, Fery Kaszoni czy Urlika Viberg – dodaje Anna Halama-Flisowska, Marketing Team Leader.
Ważnym punktem działalności marki będzie stałe umacnianie pozycji lidera w Europie i poza nią oraz zdobywanie kolejnych rynków zagranicznych. 2024 będzie dla WhitePress rokiem ekspansji na kraje Ameryki Północnej. Platforma planuje także poszerzyć obszar działania o Azję.
- W 2024 r. mamy w planach zwiększenie sprzedaży zagranicznej o ponad 60% względem roku ubiegłego. Szacujemy, że największą dynamikę wzrostu osiągniemy na rynkach pozyskanych w 2023, czyli w Bośni, Serbii i krajach MENA. Duże możliwości widzimy też w krajach nordyckich, takich jak Szwecja, Dania czy Finlandia, które mają ogromny potencjał ekonomiczny i technologiczny. Współpraca z klientami z tych państw oraz zeszłoroczne eventy w Danii i Szwecji pokazały nam, że Skandynawowie chętnie współpracują z polskimi MarTechami i są bardzo otwarci na nasze rozwiązania - wyjaśnia Paweł Strykowski.