Czas na Bliski Wschód i Afrykę Północną – WhitePress obecny na ponad 30 zagranicznych rynkach
Czas na Bliski Wschód i Afrykę Północną – WhitePress obecny na ponad 30 zagranicznych rynkach
Według danych platformy Statista, prognozuje się, że wydatki na digital marketing w regionie MENA[1] do 2024 r. wzrosną nawet do blisko 8 mld dolarów (4,4 mld w 2020 r.).[2] Co więcej, szacuje się, że do końca roku prawie 8 na 10 mieszkańców tego regionu będzie korzystać z usług online, co czyni go czwartym, co do wielkości, rynkiem internetowym na świecie. W 2021 roku Zjednoczone Emiraty Arabskie, należące do regionu MENA, zajęły 4 miejsce pod względem atrakcyjności dla agencji marketingowych. Nic więc dziwnego, że to kolejny kierunek WhitePress na drodze do międzynarodowego rozwoju i to właśnie te rynki marka zdecydowała się objąć zasięgiem platformy. Już teraz można zamówić publikacje na ponad 200 portalach z regionu MENA i docierać do odpowiedniej grupy odbiorców.
- WhitePress działa już w większości krajów europejskich, dlatego teraz robimy kolejne kroki w tym obszarze i stawiamy na bardziej odległe rynki, Czemu dopiero teraz? W pierwszej kolejności budowaliśmy swoją pozycję w krajach, które były nam bliższe kulturowo, a kwestie prawne nieco prostsze. Była to również odpowiedź na potrzeby naszych klientów, którzy chcieli zaistnieć przede wszystkim w Europie. Aktualnie rozwijamy się również w Ameryce Północnej i Południowej, a teraz przyszedł czas na Bliski Wschód i Afrykę Północną. Każda nasza ekspansja poprzedzona jest dokładną analizą warunków otoczenia, zarówno ekonomicznych, prawnych, jak i kulturowych, dzięki czemu z powodzeniem otwieramy się na nawet na ten najodleglejszy świat – mówi Patrycja Górecka, Head of Marketing, WhitePress.
Duży potencjał Orientu
Szacuje się, że rynek e-commerce w regionie MENA wzrósł o ponad 30 proc. w latach 2018-2022, osiągając wartość 37 miliardów dolarów. Z kolei jego wartość do 2026 roku ma wynieść 57 miliardów dolarów. Pod względem usług online najbardziej rozwija się Izrael, Arabia Saudyjska i Zjednoczone Emiraty Arabskie, które można uznać za kluczowe rynki zbytu na tym obszarze. Duży potencjał mają tam branże z zakresu elektroniki, mody czy FMCG.[3]
- Wejście do krajów z obszaru MENA jest dla nas ważnym krokiem na drodze do jeszcze większego rozwoju platformy, w szczególności, że obserwujemy wzrost inicjatyw w dziedzinie marketingu cyfrowego, zwłaszcza w krajach takich jak Arabia Saudyjska czy Katar. Szacuje się, że w tym roku liczba użytkowników, korzystających z usług online, ma wzrosnąć do blisko 80 proc, co oznacza, że państwa z regionu MENA staną się czwartym rynkiem internetowym na świecie, biorąc pod uwagę jego wielkość – komentuje Tomasz Domański, Dyrektor ds. ekspansji międzynarodowej, WhitePress.
Z kolei Anna Halama, Marketing Teams Leader, WhitePress zaznacza, że jako marka chcą być obecni tam, gdzie pojawiają się ich klienci – SEO-wcy i marketingowcy stale poszukują nowych źródeł dobrej jakości contentu czy rozwiązań skutecznie wspierających działania link buildingowe. Między innymi dlatego rośnie zainteresowanie takimi platformami, jak WhitePress, która efektywnie łączy ze sobą podmioty ze środowiska agencyjnego, reklamowego i wydawniczego na całym świecie. Dzięki takim narzędziom, przedsiębiorcy mogą skalować swój biznes lub zacząć myśleć o ekspansji na inne rynki. Tym bardziej, że zamawianie publikacji artykułów na zagranicznych portalach w WhitePress® jest bardzo proste i odbywa się w języku polskim lub innym, preferowanym przez użytkownika.
Możliwości WhitePress w regionie MENA
Aktualnie za pomocą platformy w regionie Azji Zachodniej i Afryki Północnej można zamówić publikację artykułów na ponad 200 portalach, które skupiają się na tematyce ekonomicznej, sportowej, politycznej, modowej, zdrowia czy podróżniczej. W bazie WhitePress dostępni są popularni Wydawcy, tacy jak: Layalina, Mawdoo3, Arabian Business czy Arab GT. Reklamodawcy mogą również skorzystać z usług lokalnych copywriterów.
- Usługa native copywritingu, którą oferujemy, współpracując z dziennikarzami z lokalnego rynku MENA, pozwala dostosować content do odmiennych od naszych wymogów kulturowych oraz zachować poprawność językową przygotowywanych treści. To bardzo ważne dla firm, które chcą z jak najlepszej strony pokazać zagranicznym klientom swoje produkty i usługi – podsumowuje Tomasz Domański.
[1] MENA – region obejmujący, m.in.: Azję Zachodnią, Afrykę Północną, Egipt, Iran, Kuwejt czy Katar
[2] Digital advertising in the Middle East and North Africa - statistics & facts, Statista.com
[3] E-commerce Sector in the MENA Region, Ezdubai.ae