Kontakt dla mediów

Kinga Woźniakowska

Wydarzenia branżowe dla transportu. Dlaczego warto?

Wydarzenia branżowe dla transportu. Dlaczego warto?

Pracodawco, zastanów się przez chwilę, ile otrzymujesz wiadomości dziennie? Jak długo trzymasz słuchawkę telefonu przy uchu i jak często sprawdzasz pocztę? A teraz pomyśl, ile poznałeś osób, zdobyłeś informacji, podpisałeś kontraktów podczas rozmowy bezpośredniej? Okazuje się, że wydarzenia branżowe dają więcej możliwości zaprezentowania firmy, produktów, usług, a także uzyskania nowych kontaktów biznesowych. Ogólnopolskie Centrum Rozliczania Kierowców (OCRK) ocenia sytuację w branży TSL.

Mówi się, że udział w targach to najskuteczniejsza metoda zdobywania klientów, zaraz po reklamie internetowej. Harvard Business Review potwierdza - 52% badanych osób pracujących w kadrach zarządzających różnych firm przyznaje, że działania promocyjne związane z wydarzeniami branżowymi przynoszą więcej korzyści biznesowych niż inne narzędzia marketingowe.[1] Najnowszy raport State of B2B Event Marketing wskazuje, że znaczenie spotkań przedsiębiorców, specjalistów, klientów związanych z daną branżą będzie coraz większe (81%). 3/4 respondentów przyznaje też, że wykorzystują tego typu eventy do wzmacniania zaangażowania konsumentów w życie firmy lub produktu.

Pytania o przyszłość

Czy ponad 400 przedsiębiorców i menedżerów z całego świata może się mylić? Zapytani, jak oceniają organizację i uczestnictwo marek w eventach dedykowanych danemu sektorowi gospodarki teraz i w przyszłości, odpowiadają solidarnie:

„Wydarzenia branżowe są najlepszym sposobem na generowanie tzw. leadów [czyli pozyskiwanie kontaktów do potencjalnych klientów - przyp. red.]. To znakomita okazja do angażowania swoich klientów w życie produktu, do spotkania się z osobami, które produkt znają, do poznania ich opinii, zrozumienia ich”.

Takie wnioski płyną z raportu „Event Marketing Benchmark&Trends 2018”. Jednocześnie respondenci przyznają, że technologie mogą mieć bardzo duży wpływ na odniesienie sukcesu dużego eventu (86%). Obecności oraz działań w Internecie nie da się wykluczyć. Jednak obserwacje rynku oraz prace badawcze nie pozostawiają wątpliwości – potencjał wydarzeń branżowych nie jest wyczerpany – również w transporcie. Co więcej, takie spotkania profesjonalistów w wybranej dziedzinie są coraz bardziej doceniane i rozwijane zarówno przez firmy, jak i uczestników. Warto zauważyć, że polski sektor TSL także ma liczne okazje do kontaktów podczas konferencji, targów, wystaw oraz szkoleń. Jak wynika z raportu Polskiej Izby Przemysłu Targowego w Polsce co roku ma miejsce ponad 200 wydarzeń, w których bierze udział blisko 30 tys. wystawców i ponad 1,3 mln zwiedzających.

Przykłady wydarzeń w 2019 roku dla branży transportowej:

Spotkanie Transportowe TSL Biznes i Truck&Van – edycja 2019

Transport Manager Meeting – edycja 2019

MT TSL 2019 - Międzynarodowe Targi Transportu, Spedycji i Logistyki

InterModal 2019 - Targi Transportu Intermodalnego

ITM Polska 2019 - Innowacje-Technologie-Maszyny

MODERNLOG 2019 - Międzynarodowe Targi Logistyki, Magazynowania i Transportu

Logistics Solutions 2019 - Międzynarodowe Targi Innowacyjnych Technologii w Transporcie i Logistyce

TransLogistica Poland 2019 - Międzynarodowe Targi Transportu i Logistyki w Warszawie

Już wiesz, że warto. A czy rozumiesz dlaczego?

Eksperci OCRK zwracają uwagę na trzy główne korzyści. Po pierwsze to możliwość poznania trendów, które rządzą rynkiem lub prognoz, jak będzie się on rozwijał w przyszłości. Po drugie pracownicy, którzy regularnie uczestniczą w eventach branżowych, silniej angażują się w swoją pracę. Po trzecie targi pozwolą na nawiązanie cennych i nowych relacji biznesowych. To też znakomity moment i miejsce, by poznać obecnych i przyszłych konkurentów, a także porozmawiać ze swoimi klientami/odbiorcami.

Dla przedsiębiorcy – uczestnika wydarzenia branżowego to szansa zaprezentowania swojej firmy. Dodatkowo na przykład eksperci OCRK często prowadzą prelekcje, szkolenia lub biorą udział w panelach dyskusyjnych. To darmowy dostęp do wiedzy specjalistycznej oraz możliwość zebrania informacji o rynku, ofertach, porównania cen i nawiązania współpracy. Warto zaznaczyć, że najnowsze badania wskazują wyraźnie – kolejne lata to przede wszystkim budowanie relacji – spotkań bezpośrednich, rozmów i wymiany myśli.

Dla odwiedzających wizyta powinna przynieść wymierne korzyści dla biznesu. Co to może być w sektorze TSL? To między innymi wiedza na temat nowych technologii w transporcie drogowym, najnowsze i sprawdzone informacje o nowych regulacjach prawnych czy przepisach prawa pracy. Eksperci najczęściej przekazują aktualną i rzetelną dawkę wiadomości o nowościach rynkowych, a także zagrożeniach i szansach dla przewoźników w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu gospodarczym w Polsce i w krajach członkowskich Unii Europejskiej. Wydarzenia branżowe tworzone są z myślą o dzieleniu się doświadczeniami i budowaniu relacji z klientem, konsumentem, partnerem, a nawet konkurencją, dlatego zespół OCRK regularnie w nich uczestniczy. Do zobaczenia.

 

[1] The Event Marketing Evolution: An Era of Data, Technology and Revenue Impact