Jak z Łodzi to wzorowy. Finał konkursu wiedzy o Łodzi w Sukcesji
Jak z Łodzi to wzorowy. Finał konkursu wiedzy o Łodzi w Sukcesji
Żar lejący się z nieba i rozpoczynające się letnie festiwale oznaczają jedno – nadchodzące wakacje! Zanim jednak uczniowie udadzą się na zasłużony wypoczynek, wielu z nich toczyło bitwę o jak najlepsze oceny. W końcu, jak z Łodzi to wzorowy! 21 czerwca, na dwa dni przed oficjalnym zakończeniem roku szkolnego, w CH-R Sukcesja odbył się konkurs dla szkół podstawowych i gimnazjów, w którym sprawdzano wiedzę młodzieży na temat naszego miasta. Emocje sięgały zenitu!
Aby wziąć udział w rywalizacji, należało wykazać się nie tylko dobrymi stopniami w semestrze zimowym, ale również ogromną wiedzą na temat Łodzi, jej historii, kultury oraz tradycji. Wyzwanie podjęły cztery szkoły podstawowe: 138, 36, 12 oraz Gimnazjum Sportowo-Mundurowe w Łodzi. Każda z placówek mogła wytypować drużynę, składającą się z maksymalnie 10 osób, która będzie reprezentować ją podczas konkursu. Walka była niezwykle zacięta i wyrównana. Klasy zdobywały punkty w równy sposób i do końca trudno było oszacować, kto zostanie zwycięzcą. O II miejscu na podium zadecydowała dogrywka między szkołami podstawowymi: 12 i 36.
Zwycięska okazała się klasa z Gimnazjum Sportowo-Mundurowego, która tym samym zdobyła stół do ping-ponga oraz dodatkowe nagrody gwarantowane ufundowane przez sponsorów konkursu. Tuż za nimi uplasowali się uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 12, następnie zaś reprezentacja Szkoły Podstawowej nr 36. Czwarte miejsce przypadło drużynie ze Szkoły Podstawowej nr 138.
W konkursie „Jak z Łodzi to wzorowy” nie było przegranych. Uczestnicy otrzymali nagrody w postaci zestawów Lego – kultowych klocków, będących obiektem westchnień młodych inżynierów, ufundowane przez sklep „Galileo – dobrze się składa” oraz zaproszenia do parku trampolin „Stacja Grawitacja”.
Centrum Handlowo-Rozrywkowe Sukcesja powstało w pobliżu ścisłego centrum Łodzi. W jego sąsiedztwie znajdują się m.in.: Międzynarodowe Targi Łódzkie, kampus Politechniki Łódzkiej oraz dwa budowane osiedla mieszkaniowe. Obiekt oferuje ponad 128 tys. mkw. powierzchni użytkowej i około 45 tys. mkw. powierzchni najmu, na której znajduje się ok. 160 lokali: sklepów znanych polskich i zagranicznych marek, punktów usługowych, kawiarni, restauracji w strefie food court oraz część rozrywkowa m.in. z najnowocześniejszym w Łodzi 9-salowym kinem sieci Helios. Inwestorem obiektu jest Fabryka Biznesu. Sp. z o.o., z siedzibą w Łodzi. Autorem projektu architektonicznego Sukcesji jest wrocławska pracownia Group-Arch. Za zarządzanie obiektem i wynajem powierzchni odpowiedzialna jest firma Mayland Real Estate sp. z.o.o. Inwestycja została wpisana przez Urząd Marszałkowski w Łodzi na listę projektów kluczowych dla regionu.