21 grudnia 2017, Lightscape

Lightscape dla Fashion Industry Days

19 pokazów najnowszych kolekcji, 18 projektantów mody, 11 warsztatów i paneli dyskusyjnych – tak w skrócie można podsumować trzydniowe Fashion Industry Days, jedno z największych wydarzeń modowych jesieni 2017 w Łodzi. Event dedykowany przedstawicielom branży tekstylnej i odzieżowej tylko w jeden weekend skupił kilkaset osób zainteresowanych polskim rynkiem modowym. Agencja Lightscape odpowiadała za kompleksowe działania komunikacyjne, w tym m.in.: obsługę social media, media relations i kontakt z liderami opinii. W wyniku działań, w prasie i internecie ukazało się bisko 150 publikacji dotyczących Fashion Industry Days, a komunikacja w social media wygenerowała zasięg przekraczający dziesięciokrotność liczby obserwatorów profilu gospodarza wydarzenia, Centrum Handlowo-Rozrywkowego Sukcesja.

Po pierwsze: tożsamość 

Fashion Industry Days (FID) odbyło się w dniach 27 - 29 października 2017 roku. Jego organizatorem był Axis Consulting Sp. z o.o. a partnerem strategicznym oraz gospodarzem – Centrum Handlowo-Rozrywkowe Sukcesja w Łodzi (Centrum). Podczas przeglądu najnowszych trendów, na wybiegu zorganizowano 19 pokazów mody, m.in.: MMC, Patryka Wojciechowskiego, Michała Starosta, Marii Wiatrowskiej oraz Mility Nikonorov. Odbyło się również 11 warsztatów i paneli dyskusyjnych, podczas których specjaliści podzielili się z uczestnikami wiedzą dotyczącą działania branży tekstylnej oraz odzieżowej.

Event był trzecim z rzędu wydarzeniem z kategorii modowej tej jesieni w Łodzi. To, co wyróżniało go na tle konkurencji, to przeznaczenie przede wszystkim dla przedstawicieli branży tekstylnej i odzieżowej, jej integracja, stworzenie platformy rozwoju oraz wymiany doświadczeń. Pierwszym zadaniem dla Agencji było więc skierowanie komunikacji do branży modowej, która stała się strategicznym interesariuszem projektu. Plasowanie jego unikalnej tożsamości oparto na komunikacji z liderami opinii (blogerami oraz dziennikarzami), jak również na odpowiednio dobranych działaniach social media.

Po drugie: działania oparte na trendach

Ze względu na preferencje potencjalnej grupy docelowej i jej ciągłą obecność w kanałach social media, informacje dotyczące wydarzenia publikowano niemal w czasie rzeczywistym na portalach internetowych, Facebooku oraz Instagramie. Priorytetowe było natychmiastowe reagowanie na pojawiające się zapytania oraz stosowanie narzędzi na co dzień wykorzystywanych przez branżę modową. Agencja posługiwała się więc aplikacjami umożliwiającymi interaktywną komunikację wydarzeń i relację „na żywo”, m.in. poprzez Hyperlapse i Boomerang oraz rozsyłanie do fanów Insta Stories.

Lightscape prowadziła działania na Facebooku i Instagramie, generując łączny zasięg postów dotyczących Fashion Industry Days przekraczający dziesięciokrotność liczby obserwatorów profilu Centrum. Informacja o evencie kierowana poprzez utworzone na FB wydarzenie dotarła do ponad 65 000 osób, natomiast na opublikowane treści zareagowało łącznie blisko 20 000 osób. Przygotowane materiały angażowały również profile i fanpag’e spoza regionu, w tym m.in. Foods by Ann Anny Lewandowskiej oraz Fashion and style.

Po trzecie: współpraca z liderami opinii

W wyniku działań prowadzonych przez agencję, informacje dotyczące wydarzenia publikowane były przez media ogólnopolskie oraz lokalne, jak również blogerów i projektantów. W okresie poprzedzającym, jak i w trakcie trwania Fashion Industry Days, w mediach ukazało się ponad 150 publikacji, a łączny ekwiwalent publikacji prasowych oraz internetowych osiągnął kwotę bliską 200 000 PLN.

Osobą odpowiedzialną za projekt była Karolina Jaros, Account Executive, wspierana przez Katarzynę Pasikowską, Senior Account Executive, zarządzającą działaniami PR dla Centrum Handlowo-Rozrywkowego Sukcesja.