Kontakt dla mediów

PR Consultant

Ewelina Wójcik
Nowoczesne standardy obsługi gości w restauracji i techniki upsellingu. Bezpłatne warsztaty w łódzkim Idea Hub_8.10.18.jpg

Nowoczesne standardy obsługi gości w restauracji i techniki upsellingu. Bezpłatne warsztaty w łódzkim Idea Hub

Według raportu „Rynek gastronomiczny w Polsce 2018” Polacy odwiedzający restauracje zostawiają w nich średnio 98 zł miesięcznie. Co wpływa na wysokość tej kwoty? Czy klienci lokali gastronomicznych wracają tylko do dań, czy też do ludzi, którzy tworzą te miejsca? Już w najbliższy czwartek, 11 października o godz. 19:00 w łódzkim Idea Hub o tym, jak zachęcać gości restauracji do powrotu oraz w jaki sposób obsługiwać ich, aby zwiększyć wartość rachunku opowie Agata Zarębska, współprowadząca portal Jemy w Łodzi oraz doradca gastronomiczny IDB Consulting.

Od dawna wiadomo, że personel restauracji jest wizytówką lokalu. Każdy z pracowników ma swój własny, indywidualny wkład w wysoki standard obsługi klienta. Począwszy od kuchni, w której powstaje zamówienie, przez barmanów, baristów i kierowników sal, na kelnerach mających najbardziej bezpośredni kontakt z klientem, dbając o jego komfort, kończąc. Prawidłowa obsługa gości gwarantuje ich satysfakcję z pobytu w lokalu. Jakość serwisu oraz aktywne proponowanie dań przekładają się na wielkość zamówienia, a więc i wysokość rachunku. Sztuka sugerowania polega jednak na tym, aby klient nie poczuł się nagabywany, a zachęcony do wypróbowania nowych smaków, na które wcześniej nie miał nawet ochoty.

- Wzorowa obsługa w restauracji wpływa pozytywnie nie tylko na wizerunek lokalu i zadowolenie gości. Ma również często ogromne znaczenie dla wysokości sprzedaży. Zadaniem kelnera jest bowiem nie tylko nienaganny serwis, ale również aktywna sprzedaż produktów i usług – mówi Agata Zarębska.

Jak wykorzystać potencjał, który tkwi w jakości serwisu proponowanego przez restaurację? Jak skutecznie stosować metody upsellingu, prowadzącego do maksymalizacji zysków, dzięki którym zwiększy się wartość rachunków gości restauracji? Szczegóły już w najbliższy czwartek, 11 października o godz. 19:00 w łódzkim Idea Hub przybliży Agata Zarębska, współprowadząca portal Jemy w Łodzi i konsultantka gastronomiczna w firmie IDB Consulting. Uczestnicy warsztatów dowiedzą się, jak opracować standardy obsługi lokalu gastronomicznego, jak stosować metody aktywnej sprzedaży, jak zwiększać wartość rachunku poprzez zastosowanie upsellingu oraz jak skutecznie motywować pracowników.

Jemy w Łodzi to jedyny portal internetowy w całości poświęcony łódzkim restauracjom i kulinarnemu życiu miasta. Stanowi ważne źródło informacji dla każdej osoby związanej z gastronomią. Jego założycielki, Izabella Borowska oraz Agata Zarębska są organizatorkami Łódzkich Nagród Kulinarnych, wydarzeń kulinarnych (Jemy w Łodzi Food Fest, Święta Czekolady, Festiwalu Ramenu, Wielkiego Święta Pizzy, Łódzkiego Festiwalu Burgerów), autorkami książek kulinarnych (Łódzka Kuchnia Czterech Kultur i Łódzka Kuchnia Regionalna) oraz jurorkami w różnego rodzaju tematycznych konkursach (m.in. Festiwalu Zielone Smaki, Tygla Smaku czy Polskiego Producenta Żywności). Od kilkunastu lat związane ze światem gastronomii. Na co dzień doradzają, jak otwierać i prowadzić restauracje.

Idea Hub to przestrzeń coworkingowa, w której można bezpłatnie popracować, przeprowadzić spotkanie czy napić się kawy. Regularnie odbywają się w niej również szkolenia dotyczące pozyskiwania i rozwijania przedsiębiorczych kompetencji.

Udział w warsztatach jest bezpłatny, wymagany jest jednak zapis pod adresem drewnowska@ihub.pl.