Kontakt dla mediów

Senior Account Executive

Paulina Kunicka

Łódzkie marki jadą do Finlandii

GOLDIE_6000_elite-_MG_9888.jpg

Łódzkie marki jadą do Finlandii

Wrzesień jest najbardziej pracowitym okresem w fińskim świecie designu. Dlaczego?  Bo to właśnie w tym miesiącu odbywa się Helsinki Design Week, czyli największe w Północnej Europie, coroczne wydarzenie, prezentujące projekty z wielu dziedzin, m.in. mody, architektury czy kultury miejskiej. W całym mieście prezentowane będą wystawy – w tym również wyjątkowa polska ekspozycja, The Nature of Things – a na niej, 14 produktów odzwierciedlających polskie rzemieślnictwo, lokalną tradycję, a jednocześnie, innowacyjność. Wystawa będzie dostępna w Messukeskus w Helsinkach, od 12 do 16 września. Wśród prezentowanych produktów zobaczymy aż 8 łódzkich marek.

Fiński design kojarzy się przede wszystkim z prostotą, wysokiej jakości rzemiosłem i nawiązywaniem do natury. To sprawia, że polskie produkty doskonale wpisują się w tamtejszy sposób projektowania. Wystawa The Nature of Things,prezentująca współczesne polskie projekty, to rozważanie na temat unikatowości przedmiotu, jego funkcji i formy. Ekspozycja ma na celuprzybliżenie międzynarodowej społeczności współczesnego polskiego wzornictwa i jego specyfiki.

Polska reprezentacja w Finlandii                       

Ręcznie tkane Kilimy z Polski, ikona lat 60 w postaci fotela 366 Metal czy kolekcja plakatów od Studia Warto, to tylko kilka z 8 łódzkich marek, które znajdą się na wystawie. Zobaczymy na niej również: LUMIO, Two or three things, Projekt68, Wood&Paper czy Goldie&Oldie. Wybrane przedmioty prezentowane są przez pryzmat trzech uzupełniających się nurtów będących źródłem inspiracji dla rodzimych twórców.

Lokalność, tradycja i innowacja

Pierwszy z nurtów, lokalność – skupia się na wykorzystaniu form, technik rzemieślniczych i materiałów wyrastających z lokalnych tradycji, tak jak w przypadku kilimów od łódzkiej marki Tartaruga. Kolejnym źródłem inspiracji jest tradycja – czerpanie z kultury poprzednich pokoleń, nawiązanie dialogu z przeszłością, ale także stworzenie nowych definicji dla gotowych rozwiązań, charakterystyczne dla projektów 366 Concept i Projekt68.

Innowacja natomiast, to odważne spojrzenie w przyszłość przy jednoczesnym wykorzystaniu nowoczesnych technologii. Jest to obszar eksploracji, w którym polscy projektanci dotykają tych samych problemów i mówią tym samym językiem, co najlepsi reprezentanci tej dyscypliny na świecie.

-Dziś mocniej niż kiedykolwiek znaczenia nabiera tradycja lokalna, historia, świadomość odrębności. Jednocześnie intensywny rozwój technologii nie pozwala zapomnieć o konieczności reagowania na wciąż nowe rozwiązania. Marki, które będziemy mieć okazję oglądać podczas wystawy doskonale łączy w swoich projektach te cechymówi Michał Piernikowski, dyrektor Łódź Design Festival.

Wyróżnione trzy nurty definiujące naturę polskiego wzornictwa, analizowane wspólnie pozwalają zobaczyć zjawiska, które budują tożsamość kulturową oraz wpisują polskie projektowanie w kontekst międzynarodowy.

Wystawa dostępna będzie od 12 do 16 września 2018 roku w Messukeskus, zlokalizowanym w Helsinkach.Na ekspozycji zobaczymy również produkty marek: ZACZYN, HOP DESIGN, JULIA, WellDone®Dobre Rzeczy, Mleko Living i August Design Studio. Więcej informacji pod adresem: http://www.lodzdesign.com.