Lightscape

9bits

Partnerstwo, które opłaca się wszystkim, czyli korzyści płynące ze współpracy sektora IT i świata nauki

10 stycznia 2018, 10:19, Lightscape

Wspieranie naukowców czy korzystanie z dorobku intelektualnego uczelni przez prywatnych przedsiębiorców nie jest nowym zjawiskiem. Dziś symbioza biznesu i nauki przybiera niespotykane dotąd rozmiary. Jak wynika z danych zebranych przez fundację Pro Progressio, w Polsce ponad 100 firm współpracuje z uczelniami, włączając się w prowadzenie zajęć na kierunkach informatycznych. ...

czytaj dalej

Nawet co trzeci polski internauta zrobi zakupy w e-sklepach podczas Black Friday 2017

20 listopada 2017, 10:51, Lightscape

Wyprzedażowa gorączka przenosi się do Internetu. Jak szacuje firma Picodi, podczas zeszłorocznego Czarnego Piątku nawet co trzeci internauta w Polsce zrobił zakupy w sieci. Z kolei według danych zebranych przez Adobe, wartość sprzedaży online podczas Black Friday w 2016 r. w USA po raz pierwszy przekroczyła 3 mld dolarów i w stosunku do roku poprzedniego wzrosła o ponad 20 proc....

czytaj dalej

Pokolenie 55+ będzie wydawać więcej w sieci

16 października 2017, 11:45, Lightscape

Jak wynika z danych ARC Rynek i Opina, jedna czwarta użytkowników w wieku 57+ kupuje online, a jedna trzecia planuje zwiększyć wydatki na zakupy w Internecie. Rośnie także liczba osób w tej grupie wiekowej, które korzystają z nowoczesnych form płatności, np. za pośrednictwem telefonu. ...

czytaj dalej

Jak zdobyć lojalnych klientów, czyli 6 sposobów na usprawnienie customer experience

28 września 2017, 13:47, Lightscape

Już 55 proc. polskich internautów robi zakupy w sieci. Wartość krajowego rynku e-commerce przekracza  dziś 34 mld zł[1], a według szacunków ekspertów z Sociomantic Labs w 2020 roku może wynieść nawet ponad 60 mld zł[2]. ...

czytaj dalej

75 proc. klientów e-sklepów nie finalizuje zakupów – winne są technologie

26 września 2017, 11:18, Lightscape

Według Fullestop w I kw. 2017 r. globalny wskaźnik klientów, którzy nie sfinalizowali transakcji w e-sklepach, wyniósł ponad 75 proc. Każdego roku firmy tracą z tego powodu 4 biliony dolarów. Powodem porzucania zakupów w wirtualnych koszykach są złe doświadczenia w korzystaniu z aplikacji mobilnych sklepów lub internetowych serwisów sprzedażowych. ...

czytaj dalej

10 prototypów gier i aplikacji, ponad 100 godzin programowania, 40 godzin spotkań ze specjalistami z branży IT i… setki kubków wypitej kawy. Właśnie zakończył się międzynarodowy projekt dla studentów GGULIVRR@Lodz2017

25 września 2017, 09:56, Lightscape

22 września zakończyła się kolejna edycja projektu GGULIVRR@Lodz. Już po raz czwarty Wydział Fizyki i Informatyki Stosowanej UŁ gościł 60 studentów z całej Europy, którzy blisko przez dwa tygodnie wspólnie poznawali tajniki programowania. ...

czytaj dalej